Trenerzy Europejskiego Instytutu Edukacji Engram




Ewa Bącler

trener efektywnej nauki i szybkiego czytania oraz psycholog społeczny, certyfikowany coach, trener rozwoju osobistego, psycholog - konsultant pozytywnej psychoterapii, trener programu "Spadochron" z dziedziny planowania kariery. Pasjonatka rozwijania potencjału ludzi i budowania kultury proefektywnościowej w organizacjach. Swoje doświadczenia z wieloletnich pobytów zagranicznych - Rosja i USA przekuwa w rozwijanie autorskiego programu "Everyone can shine" ukierunkowanego na odkrywanie mocnych stron, preferencji edukacyjno-zawodowych i rozwijania odporności psychicznej, skierowanego do uczniów, osób indywidualnych, szkół i organizacji. Prywatnie mama gimnazjalisty i trzecioklasisty.
Katarzyna Cebulska

trener efektywnej nauki i szybkiego czytania. Pedagog, teolog,  dyplomowany coach, terapeuta RTZ. Absolwentka pedagogiki specjalnej na Katolickim Uniwersytecie Lubelskim w Lublinie o specjalności psychopedagog i pedagog specjalny oraz teologii o specjalności teologia nauczycielska na Uniwersytecie Śląskim w Katowicach. Ukończyła podyplomowo Międzynarodowe Studia Coachingu w Zabrzu oraz Szkolenie Specjalistyczne z Mediacji Rodzinnych w Polskim Instytucie Mediacji uzyskując tytuł mediatora rodzinnego. Doświadczenie zawodowe w zdobywała m.in. pracując w szkole, przedszkolu, Miejskim Ośrodku Pomocy Społecznej i Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie. Realizowała zajęcia psychoedukacyjne dla kobiet doświadczających przemocy domowej. Posiada doświadczenie z zakresu pracy indywidualnej z dziećmi i dorosłymi, jak również prowadzenia warsztatów dla grup. Prywatnie miłośniczka zwierząt, a zwłaszcza psów. W relacjach z ludźmi stawia na życzliwość i uśmiech.
Hubert Dąbrowski

trener efektywnej nauki i szybkiego czytania, psycholog, lider i animator. Absolwent psychologii klinicznej na Akademii Pedagogiki Specjalnej w Warszawie. Jako kurator społeczny motywuje do zmian i towarzyszy podopiecznym w ich resocjalizacji i odkrywaniu własnych zasobów. Lubi dzielić się swoją wiedzą i umiejętnościami. Posiada duże doświadczenie w prowadzeniu grup młodzieżowych. Jest koordynatorem inicjatyw skierowanych do różnych grup społecznych i wiekowych. Uważa, że jedną z najważniejszych rzeczy w życiu jest odnalezienie pasji. Prywatnie uprawia tenis ziemny i rapuje.
Magdalena Fojcik

trener efektywnej nauki i szybkiego czytania, trener kompetencji psychospołecznych. Od 10 lat realizuje warsztaty z zakresu komunikacji interpersonalnej, efektywnej pracy zespołowej, etyki oraz twórczego rozwiązywania problemów. Pracując z różnymi grupami zawodowymi, dzieli się wiedzą na temat sposobów budowania odporności psychicznej na stres oraz przeciwdziałania wypaleniu zawodowemu. Absolwentka filozofii na Uniwersytecie Jagiellońskim, kończy studia z psychologii klinicznej na Uniwersytecie SWPS w Katowicach. Kompetencje trenerskie rozwijała w ramach rocznej Szkoły Trenerów prowadzonej przez Stowarzyszenie Trenerów i Konsultantów Zarządzania Matrik. Ulubiona forma pracy – interaktywny warsztat, ulubione narzędzie pracy – dyskusja. Ulubione pytanie – dlaczego?
Agnieszka Jadach

trener efektywnej nauki i szybkiego czytania, psycholożka, dogoterapeutka, przewodniczka osób głuchoniewidomych. Ukończyła studia z psychologii o profilu klinicznym w SWPS we Wrocławiu (aktualnie Uniwersytet SWPS). Posiada także uprawnienia pedagogiczne. Już na studiach rozpoczęła pracę w Ośrodku Szkolno-Wychowawczym. Uczuła dzieci i młodzież mającą trudną sytuację rodzinną i materialną niezbędnych umiejętności życiowych. Posiada kilkuletnie doświadczenie w pracy z osobami niepełnosprawnymi jako trener aktywności oraz jako przewodnik osób głuchoniewidomych. Jednocześnie pracuje z dziećmi, prowadząc zajęcia z edukacji wspomaganej z psem. Jako psycholog, pracowała z dziećmi dyslektycznymi, ich rodzicami oraz nauczycielami. W pracy oraz w wolnych chwilach towarzyszy jej Niwa, czarna suczka rasy Flat Coated Retriever. Po pracy uprawia dogtrekking, gra w gry planszowe i żongluje.
Aleksandra Jadach

trener efektywnej nauki i szybkiego czytania, psycholog, specjalista ds. motywacji, początkujący psychoterapeuta. Absolwentka psychologii na Uniwersytecie Wrocławskim. Prowadzi warsztaty dla dzieci, nauczycieli i dyrektorów szkół. Udziela wsparcia dydaktycznego i motywuje uczniów do nauki, aby odnosili więcej sukcesów w szkole i życiu codziennym. Absolwentka licznych kursów i szkoleń z zakresu pomocy psychologicznej, obecnie w trakcie szkolenia z psychoterapii systemowej indywidualnej i rodzin w Wielkopolskim Towarzystwie Terapii Systemowej. Ukończyła Polsko-Angielską Szkołę Trenerów Młodzieżowych. Doświadczenie zawodowe zdobyła pracując z młodzieżą w klubie środowiskowym, prowadząc warsztaty psychoedukacyjne w szkołach oraz udzielając konsultacji psychologicznych w projektach dotyczących przeciwdziałania przemocy. Pasjonatka górskich wędrówek, ciekawych książek, nocy z gitarą przy ognisku oraz eksperymentów kulinarnych.
Marcelina Gawron

trener języka angielskiego metodą Colina Rose. Metoda zafascynowała ją dostępnością dla ucznia, kreatywnością i skutecznością, a efekty, jakie przynosi praca trenerska właśnie tą metodą, dają nowe pokłady energii i motywację do działania. Od wielu lat uczy angielskiego dzieci, młodzież oraz dorosłych. Ukończyła filologię angielską, jest także absolwentką Akademii Muzycznej na Wydziale Jazzu i Muzyki Rozrywkowej. Jako wokalistka jest członkiem wielu projektów muzycznych. Obydwie pasje dzieli z podopiecznymi w pracy pedagogicznej. Ponadto uwielbia tańczyć, fotografować, spędzać czas na łonie przyrody i oglądać ją z pokładu samolotu.
Ewa Jagielnicka

trener języka angielskiego metodą Colina Rose, general English & business English. Pracowała z dziećmi, młodzieżą i dorosłymi. Motto: zdobywanie wiedzy może być przyjemne! :) Cel w codziennej pracy to być partnerem ucznia, inspirować do zmiany, uczyć języka po przez zabawę i nastawić Kursantów na sukces.



Karolina Jóźwik

trener efektywnej nauki i szybkiego czytania. Psycholog z uprawnieniami pedagogicznymi, trener.  Absolwentka Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie oraz Szkoły Trenerów KRT I Stopnia. Swoje doświadczenie zdobywała głównie w Stowarzyszeniu Q Zmianom, gdzie pracowała jako autorka scenariuszy, koordynatorka projektów młodzieżowych oraz trenerka warsztatów psychoedukacyjnych skierowanych do dzieci, młodzieży i osób dorosłych. Łącznie zrealizowała ponad 600 godzin pracy warsztatowej z różnymi grupami. Oprócz tego pracowała z dziećmi stosując platformę e-learningową Khan Academy (ponad 150 godzin). Miłośniczka korzystania z TIK, grywalizacji i myślenia wizualnego w edukacji. Związana jest również ze światem badawczym, a ściśle z badaniem wzmożonej pobudliwości psychicznej u osób szczególnie uzdolnionych. Prywatnie zwolenniczka aktywnego wypoczynku i gier planszowych.
Klaudia Karcz

trener efektywnej nauki i szybkiego czytania, pedagog. Absolwentka Uniwersytetu Pedagogicznego im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie. Posiada wieloletnie doświadczenie w pracy z dziećmi, młodzieżą i dorosłymi. Kwalifikacja zawodowe zdobyła w Szkole Podstawowej oraz Poradni Pedagogiczno-Psychologicznej. Trener pierwszej pomocy przedmedycznej. W wolnych chwilach aktywnie spędza czas – jeździ na rowerze i rolkach, a w okresie letnim uwielbia chodzić po górach. Miłośniczka dobrego kina.

Maja Kempińska

trener efektywnej nauki i szybkiego czytania, pedagog. Od wielu lat pracuje z dziećmi i młodzieżą jako pedagog, trener, wychowawca, terapeuta i przede wszystkim jako ich "pomocna dłoń". Ma sporą rodzinę, w której poza mężem i dziećmi jest również miejsce dla dwóch owczarków i świnki morskiej :) W wolnych chwilach z radością rozwija swoje hobby czyli wędruje po górskich szlakach, jeździ na rowerze oraz na nartach.
Magdalena Kępka

trener efektywnej nauki i szybkiego czytania, pedagog – specjalność opiekuńcza z terapią pedagogiczną. Absolwentka Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie. Aktorka w Grupie Teatralnej No Potatoes w Lublinie. Prowadzi warsztaty z improwizacji teatralnej i komunikacji interpersonalnej. Pracowała z dziećmi w wieku przedszkolnym, jak też z trudną młodzieżą świetlicy socjoterapeutycznej. Z zamiłowania projektantka, krawcowa i stylistka.

Joanna Komorowska

trener efektywnej nauki i szybkiego czytania, psycholog, doradca zawodowy. Absolwentka Psychologii Stosowanej na Uniwersytecie Jagiellońskim. Na co dzień prowadzi warsztaty dla dzieci i młodzieży z zakresu mnemotechnik, szybkiego czytania i kreatywności. Pasjonuje się również rozwojem potencjału ludzkiego, w tym pogłębianiu samoświadomości, kształtowaniu umiejętności interpersonalnych, przydatnych także na drodze kariery zawodowej. Najlepiej czuje się pracując z grupami, aczkolwiek ma również doświadczenie w poradnictwie indywidualnym. Prywatnie zafascynowana pracą z ciałem, zdrowym odżywianiem, aktywnym trybem życia.

Marta Kotas

trener efektywnej nauki i szybkiego czytania, pedagog specjalny, terapeuta pedagogiczny. Absolwentka Pedagogiki Specjalnej (Terapia Pedagogiczna) na Uniwersytecie Pedagogicznym im. KEN w Krakowie. Od 4 lat prowadzi zajęcia z zakresu umiejętności miękkich dla uczniów szkół podstawowych – zajęcia korekcyjno-kompensacyjne, trening umiejętności społecznych, zajęcia wyrównujące braki edukacyjne. Od prawie 10 lat pracuje z dziećmi w różnym wieku, zwiększając ich motywację do nauki, pokazując alternatywne sposoby uczenia się. Pedagog o niestandardowym podejściu do edukacji, stawiający na pierwszym miejscu komfort psychiczny i dobro dziecka. Prywatnie pisze książki, opowiadania, wiersze. Interesuje się psychologią, badaniem ludzkiego umysłu i emocji. W życiu kieruje się wartościami Małego Księcia. Kocha zwierzęta – szczęśliwa posiadaczka psa – Bueno.

Marzena Kowalczyk

trener efektywnej nauki i szybkiego czytania, psycholog, profilaktyk, certyfikowany coach ICF, specjalista z zakresu szkoleń psychologicznych, zwłaszcza z zakresu profilaktyki (agresja, przemoc, uzależnienia, Niebieska Karta) i umiejętności społecznych (komunikacji, asertywności, rozwiązywania konfliktów, budowania współpracy, motywowania, radzenia sobie ze stresem, radzenia sobie z emocjami, wypalenia zawodowego). Prelegentka licznych spotkań i konferencji dla nauczycieli (Agresja i przemoc w szkole – Konferencje Psychologów i Pedagogów Szkolnych, Wrocław 2014; Mam klasę – pracuję z klasą – o budowaniu autorytetu wśród dzieci i młodzieży; Kielce 2015). Prowadzi warsztaty i szkolenia dla dzieci, młodzieży i osób dorosłych na terenie całej Polski. Absolwentka Psychologii Stosowanej na Uniwersytecie Jagiellońskim. Ukończyła szereg szkoleń i kursów dotyczących pracy z grupą,  m.in. 160h kurs „Trener sukcesu – prowadzenie szkoleń”, realizowany przez Pracownię Psychologiczną Elżbiety Sołtys w Krakowie; 136h kurs „Wewnętrzny coach – najefektywniejsza forma rozwoju” realizowany przez HPR Group oraz „Trening Rozwoju Osobistego” realizowany przez Polskie Stowarzyszenie Psychologów Praktyków w Krakowie.
Joanna Królikowska-Rajchman

metodyk, trener języka angielskiego i prawdziwa pasjonatka metody Colina Rose. Opiekun merytoryczny kursów języka angielskiego. Nauczaniem angielskiego zajmuje się od 18 lat. Uczyła wieloma metodami dostępnymi na rynku i fascynują ją próby znalezienia idealnego sposobu na szybkie i bezbolesne przyswajanie języka. Wierzy, że dostosowując różne techniki uczenia do osobowości kursanta można nauczyć nawet największego malkontenta językowego! Język angielski jest świetną zabawą! Metoda Colina Rose pozwala jej uczyć przez zabawę, quizy, kalambury dzięki czemu angielski kojarzy się wszystkim z przyjemnością, a nie złem koniecznym. Subiekwtywnie uważa, że najważniejszą sprawnością językową jest komunikacja dlatego też stawia sobie za cel "rozgadanie" swoich kursantów, a swoją pasją, optymizmem i zwariowanymi pomysłami zaraża wielu uczestników warsztatów w Instytucie :)
Maciej Kucharski

trener efektywnej nauki i szybkiego czytania. Absolwent psychologii Uniwersytetu Wrocławskiego oraz Szkoły Trenerów Stowarzyszenia Edukacji CEL. Doświadczony w zakresie prowadzenia warsztatów dla uczniów szkół podstawowych (projekty biura Komisji Europejskiej we Wrocławiu i Stowarzyszenia Semper Avanti "#discovermigration" i "Mały Świat"), gimnazjów, szkół średnich (projekty PSSiAP'u) oraz wychowanków zakładu poprawczego w Sadowicach (w ramach działalności Pracowni Konsultacji i Poradnictwa Psychologicznego przy Instytucie Psychologii UWr) oraz dla uczestników Festiwalu Woodstock. Koordynator Sekcji Trenerskiej PSSiAP'u oraz główny organizator wydarzenia dla zaawansowanych trenerów EFPSA Train Advanced Trainers 2016. Aktywny działacz stowarzyszeń studentów psychologii zarówno na poziomie narodowym (PSSiAP), jak i międzynarodowym (członek zarządu European Federation of Psychology Students' Associations). Prywatnie miłośnik podróżowania wszelkimi dostępnymi środkami, literatury fantasy i science-fiction oraz grywalizacji. Ciekawski, otwarty na nowe pomysły i szukający rozwiązań, których skuteczność została udowodniona.
Judyta Litwin

trener efektywnej nauki i szybkiego czytania. Jako trener umiejętności psychospołecznych szkoli licealistów. W ramach współpracy z Fundacją Kierunek Rozwój prowadzi warsztaty profilaktyczne z zakresu dobrego traktowania w szkołach podstawowych oraz z problematyki uzależnień w gimnazjum i liceum. W projektach normalizacyjnych uczestniczy przy testach IDS-2 oraz DTVP-3 i MFF. Realizuje badania dotyczące zdolności poznawczych, funkcji zarządczych, umiejętności psychomotorycznych, kompetencji społeczno-emocjonalne, kompetencji szkolnych i postaw wobec pracy wśród dzieci w wieku 5-20 lat na terenie całej Polski. Współpracowała z Fundacjami pomagając dzieciom w rodzinach zastępczych. Doskonaliła język angielski podczas rocznego pobytu w Londynie. Ukończyła kurs trenerski "Train the training ". Obecnie jest w trakcie kursu Szkoły Trenerów Warsztatów Umiejętności Psychospołecznych Fundacji Kierunek Rozwój. Kocha jazz, a w wolnych chwilach śpiewa w zespole. W ludziach ceni kreatywność i odwagę.
Beata Maleska-Pająk

trener efektywnej nauki i szybkiego czytania, wieloletni nauczyciel, pedagog, instruktor teatralny, profilaktyk. Z zamiłowania anglista i edukator historii najnowszej we współpracy z Instytutem Pamięci Narodowej. Pracuje z uczniami w różnym wieku – od szkoły podstawowej po studentów. Zafascynowana aktywnymi metodami pracy z młodzieżą oraz teatrem amatorskim i profilaktycznym, który może pełnić funkcję terapeutyczną. Regularnie od 7 lat prowadzi warsztaty teatralne w ramach Śląskich Przystanków PaT. Uczy emisji i dykcji głosu, choreografii, poruszania się w przestrzeni scenicznej, recytacji oraz tego co związane z ciałem i teatrem. Swój wolny czas poświęca przede wszystkim podróżom w gronie rodzinnym. Uwielbia pływanie, nordic walking, taniec, a także sport walki crav maga.
Julia Marcinowska

trener efektywnej nauki i szybkiego czytania, trener rozwoju osobistego, mediator, właścicielka ośrodka holistycznego rozwoju człowieka CUD Grochów (www.cudgrochow.pl). Z wykształcenia socjolog – specjalista ds. małżeństwa i rodziny (Instytut Stosowanych Nauk Społecznych na Uniwersytecie Warszawskim); absolwentka kursu trenerskiego I stopnia Fundacji 11 Muz; absolwentka rocznego kursu Studium Integralnego Szkoły Trenerów Komunikacji opartej na Empatii oraz Szkoły Trenerów Warsztatów Umiejętności Psychospołecznych Fundacji Kierunek Rozwój. Absolwentka studiów podyplomowych z zakresu Negocjacji, Mediacji i innych Alternatywnych Metod Rozwiązywania Sporów przy Wydziale Prawa i Administracji UW. Obecnie współpracuje jako ko-mediator w Centrum Rozwiązywania Sporów i Konfliktów WPiA UW oraz jako członek zespołu trenerskiego Fundacji Kierunek Rozwój prowadząc warsztaty psychoedukacyjne dla dorosłych, dzieci i młodzieży - szczególnie z obszaru rozwoju osobistego, empatycznej komunikacji Porozumienia Bez Przemocy (tzw. Nonviolent Communication), rozwiązywania konfliktów, czy profilaktyki przemocy i profilaktyki uzależnień. Od kwietnia 2016 właścicielka ośrodka holistycznego rozwoju człowieka w obszarze Ciała, Umysłu i Duszy – CUD Grochów. Uwielbia być z ludźmi i dla ludzi, towarzysząc im w ich wewnętrznym rozwoju i odkrywaniu siebie. Pasjonatka samorozwoju, pieszych wędrówek po górach, jogi, sportów zimowych oraz jazdy na rowerze
Paulina Mierzejewska

trener efektywnej nauki i szybkiego czytania, psycholog. Swoje doświadczenie psychologiczne zdobywała w Hospicjum Dziecięcym. Pracowała jako trener umiejętności komunikacji międzykulturowej oraz prowadziła szkolenia z zakresu wykrywania kłamstwa. Uwielbia pracę z dziećmi oraz efektywne sposoby nauczania. Wychodzi z założenia, że nauka nie musi być nudna by przynosić rezultaty. Prywatnie uwielbia malować i podróżować.

Marta Miliszkiewicz

trener języka angielskiego metodą Colina Rose. Absolwentka psychologii na Uniwersytecie Jagiellońskim. Od wielu lat pracuje łącząc te dwie dziedziny – psychologię i nauczanie języka angielskiego. Jej pasją zawodową jest towarzyszenie Kursantom w rozwoju ich umiejętności. Wierzy, iż nauka języka obcego jest fascynującą przygodą! Metodyk, nauczyciel i autor licznych programów nauczania. Przez kilka lat mieszkała w Szkocji, gdzie doskonaliła swoje umiejętności językowe. Posiada duże doświadczenie w prowadzeniu kursów dla osób dorosłych. Interesuje się haftowaniem obrazów wzorowanych na średniowiecznych iluminacjach oraz kuchniami świata. Uwielbia odkrywać nowe smaki i eksperymentować z nimi we własnej kuchni.
Aleksandra Paradowska

trener efektywnej nauki i szybkiego czytania, psycholog. Absolwentka psychologii społeczności na Akademii Pedagogiki Specjalnej w Warszawie. Otwarta na ludzi, potrafi inspirować i motywować do pracy. Jest bardzo dobrym obserwatorem rzeczywistości. Prowadzi warsztaty i szkolenia dla dzieci, młodzieży i osób dorosłych. Uwielbia pracę z ludźmi. Jej dwie największe pasje to podróże i muzyka. Marzy o nagraniu własnej płyty.
Michał Piszczek

trener efektywnej nauki i szybkiego czytania. Psycholog, psychoterapeuta i trener biznesu. Ukończył psychologię stosowaną na Uniwersytecie Jagiellońskim, Szkołę Psychoterapii Systemowej przy CM Uniwersytetu Jagiellońskiego. Jest także absolwentem Szkoły Trenerów Biznesu i Zarządzania MATRIK. Doświadczenie zawodowe zdobywał w Stowarzyszeniu MAGDALA we Francji, Hospicjum w Miechowie, Uniwersytecie Jagiellońskim,  Ministerstwie Sprawiedliwości. Prowadził szkolenia dla Orange Polska, Stowarzyszenia WIOSNA, OBI Polska oraz wielu organizacji pomocowych. Prywatnie pszczelarz i pasjonat wspinaczki.
Maria Piwowarczyk

trener efektywnej nauki i szybkiego czytania, life coach, pedagog. Posiada uprawnienia mediatora w zakresie mediacji rodzinnej. Pasjonatka psychologii oraz rozwoju własnego i innych. Powołana do pracy z ludźmi. Współtworzy i prowadzi Weekendowe Warsztaty Rozwojowe – warsztaty rozwoju osobistego dla młodzieży i dorosłych, oparte o metody i narzędzia coachingowe. Główne obszary warsztatów to: rodzicielstwo, relacje, kariera oraz motywacja. Posiada duże doświadczenie w pracy z dziećmi i młodzieżą. Głęboko wierzy w to, że wszystko co nas spotyka ma swój cel i działa dla naszego dobra. Jej ulubiony cytat to: "Każdy człowiek powinien wiedzieć, że ma do zaoferowania światu coś, czego świat bez jego udziału nie otrzyma”.
Sylwia Płukis

trener efektywnej nauki i szybkiego czytania, coach, trener, edukator, pedagog. Od 20 lat współpracuje z organizacjami pozarządowymi, środowiskiem biznesowym i edukacyjnym. Pracuje z dziećmi, młodzieżą i osobami dorosłymi. Posiada wykształcenie pedagogiczne, socjologiczne ze specjalizacją Coaching i psychologia społeczna. Jest dyplomowanym pracownikiem socjalnym oraz certyfikowanym trenerem i coachem. Członek ICF POLSKA i Amnesty Internationale Polska. Były Wiceprezes Towarzystwa Przyjaciół Dzieci. Twórca Klubu Malucha "Wyspa Skarbów" w Wodzisławiu Śląskim. Kierownik jednostki terenowej "Flota Młodych" - świetlicy dla młodzieży w latach 2009-2013. Wierzy w potencjał ludzki, w siłę do zmiany, która tkwi w każdym z nas. Żona, przyjaciółka, matka trójki fantastycznie różnych chłopaków. Kocha podróże, dobrą książkę, jazdę na rolkach i rowerze, przebywanie w dobrym towarzystwie i czarną aromatyczną kawę :)
Katarzyna Pomykała

trener języka angielskiego metodą Colina Rose. Posiada wieloletnie doświadczenie w nauczaniu zarówno osób początkujących, jak i bardzo zaawansowanych. Prawdziwa pasjonatka efektywnej metody Colina Rose. Prywatnie interesuje się tworzeniem panoram 360° i panoram sferycznych oraz montażem i edycją filmów poklatkowych. W wolnych chwilach wędruje po górach, a zimą uprawia skitouring.


Edyta Rogozińska

trener efektywnej nauki i szybkiego czytania, pedagog, doradca zawodowy, certyfikowany mediator. Absolwentka resocjalizacji na Uniwersytecie Jagiellońskim w Krakowie i pedagogiki specjalnej na Uniwersytecie Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie. Ukończyła studia podyplomowe na kierunku doradztwo zawodowe na Politechnice Krakowskiej oraz Szkołę Mediacji Krajowego Centrum Mediacji w Warszawie. Posiada kilkunastoletnie doświadczenie w pracy z trudną młodzieżą. Od lat łączy pracę w Instytucie Engram z praktyką szkolną w jednym z krakowskich zespołów szkół integracyjnych jako pedagog wspomagający. Prywatnie uwielbia być w ruchu i wśród ludzi. Biegaczka - inicjatorka i współzałożycielka klubu biegowego Zakrzowiec Team Challenge. Szczęśliwa żona Darka i mama Zosi.

Ilona Rytwińska-Berc

trener efektywnej nauki i szybkiego czytania, coach. Absolwentka filologii germańskiej o specjalnościach pedagogicznej i translatologicznej na Katolickim Uniwersytecie Lubelskim im. Jana Pawła II w Lublinie oraz studiów podyplomowych w zakresie coachingu i neurolingwistycznego programowania. Certyfikowany coach ICI oraz Practicioner In the Art of NLP. Posiada wieloletnie doświadczenie w nauczaniu zarówno dzieci jak i dorosłych. Niestrudzony słuchacz i rozmówca. Zafascynowana rozwojem osobistym i mnemotechnikami. Wierzy w potencjał każdego człowieka i stara się go wydobyć. Prywatnie kocha podróżować oraz rodzinnie układać puzzle.
Magdalena Senkowska

trener efektywnej nauki i szybkiego czytania, psychopedagog oraz germanistka. Absolwentka Akademii Humanistyczno-Ekonomicznej w Łodzi. Założycielka prywatnego gabinetu psychologiczno-pedagogicznego. Prowadzi zajęcia edukacyjne dla dzieci i programy wspomagania rozwoju najmłodszych (zabawy fundamentalne). Zwolenniczka Montessoriańskiego nurtu w edukacji dzieci oraz nauki czytania w oparciu o metodę czytania globalnego.

Agata Sobiecka

trener funkcji poznawczych, efektywnej nauki i szybkiego czytania; trener funkcji poznawczych; psycholożka z kliniczną ścieżką specjalizacyjną z zakresu neuropsychologii; magister filozofii w Zakładzie Epistemologii i Kognitywistyki UAM; absolwentka studium psychoterapii metodą psychologii procesu oraz amerykańskiego programu Mindful Schools (mindfulschools.org). Jako trenerka umiejętności psychospołecznych, zrealizowała ponad 1000 godzin szkoleń i warsztatów dla dorosłych i młodzieży. Jej ulubionym tematem jest radzenie sobie ze stresem i agresją za pomocą uważności (mindfulness). Prowadzi treningi funkcji poznawczych, uwagi i pamięci z wykorzystaniem biofeedbacku, podczas których podkreśla znaczenie wewnętrznego spokoju w odsłanianiu pełnego spektrum możliwości ludzkiego umysłu. Wykorzystywała podejście mindfulness z nauczycielami i rodzicami w pracy nad złością własną i wypaleniem zawodowym; z kierowcami w pracy nad agresją drogową, uwagą i spostrzeganiem; z seniorami w pracy nad spowolnianiem procesów starzenia się; w biznesie w pracy nad równowagą między osiąganymi wynikami, a stresem i zdrowiem. W życiu prywatnym: praktykuje medytację. Odbyła kilkuletni trening w USA i Korei Południowej.
Agnieszka Sprawka

trener efektywnej nauki i szybkiego czytania, psycholog, certyfikowany kinezjolog edukacyjny (Certyfikat Educational Kinesiology Foundation, USA), doradca zawodowy. Absolwentka Wydziału Nauk Społecznych na Katolickim Uniwersytecie Lubelskim. Trener umiejętności miękkich w projekcie Aktywator II i Polska Szkoła Human Resources. Doradca zawodowy z doświadczeniem w realizacji licznych programów. W ramach współpracy z Domem Kultury "Czechów" w Lublinie prowadzi prelekcje dla szkół podstawowych i gimnazjalnych. Ukończyła kurs trenerski Coaching grupowy realizowany przez Fundację dla Jedności oraz studia podyplomowe z zakresu zarządzania zasobami ludzkimi. Posiada ponad 10-letnie doświadczenie w pracy z dziećmi i młodzieżą.

Aleksandra Stolarska

trener efektywnej nauki i szybkiego czytania, z wykształcenia psycholog, pedagog i trener biznesu. Doświadczenie zdobywała pracując między innymi w organizacjach NGO na terenie województwa mazowieckiego, w których zrealizowała ponad 600 godzin warsztatów dla dzieci, młodzieży i osób dorosłych o tematyce motywacji, mnemotechnik, komunikacji, blended learning, grywalizacji, twórczości, myślenia wizualnego, przedsiębiorczości oraz wykorzystywania narzędzi TIC w pracy i edukacji. Była zaangażowana w różnorodne projekty szkoleniowe dla studentów, m.in. Rozwój kompetencji miękkich studentów wydziału WPiA UKSW. Pracowała również z przedszkolakami, prowadząc warsztaty dramowe, rozwijające inteligencję emocjonalną. Chętnie współpracuje z dziećmi dyslektycznymi oraz doświadczającymi specyficznych trudności w uczeniu się. Wolne chwile poświęca rodzinie. Lubi gotowanie i ambitne kino.
Weronika Wadowska

trener efektywnej nauki i szybkiego czytania. Z wykształcenia psycholog o specjalności psychoprofilaktyka i pomoc psychologiczna. Posiada uprawnienia pedagogiczne. Współautorka programów rozwojowych dla dzieci, młodzieży oraz studentów. Doświadczenie zawodowe zdobywała prowadząc warsztaty rozwojowe oraz profilaktyczne (budowanie relacji w grupie, rozwiązywanie konfliktów, współpraca, radzenie sobie z agresywnym uczniem, budowanie relacji uczeń-nauczyciel, komunikacja, asertywność) dla uczniów oraz dyrektorów szkół. Absolwentka licznych kursów i szkoleń z zakresu psychologii rozwojowej, psychoprofilaktyki oraz psychologii uzależnień. Prelegentka oraz uczestniczka wielu konferencji naukowych, m.in. ,,Oblicza uzależnień” (Lublin 2013); ,,Żyjący dla życia” (Lublin 2013); ,,Człowiek na rozdrożu w zmieniającym się świecie” (Lublin 2012). Wolontariuszka w Szpitalu Neuropsychiatrycznym w Lublinie.

Alina Wiąckowska-Pyrtek

Coach, trener, pedagog, mama. Trener efektywnej nauki i szybkiego czytania, absolwentka pedagogiki społeczno-opiekuńczej na Uniwersytecie Jagiellońskim, studiów podyplomowych Coach i Trener na Wyższej Szkole Europejskiej, szkoły coachingu Noble Manhattan Coaching, Szkoły Trenerów Trwałego Rozwoju Meritum na poziomie Starszego Trenera wg Europejskich Ram Kwalifikacji, Szkoły dla Rodziców i Wychowawców. Łącznie odbyła ponad 1000 godzin różnego rodzaju treningów rozwijających kompetencje miękkie – głównie w obszarze prowadzenia szkoleń, coachingu oraz wszelkich aspektów komunikacji interpersonalnej. Prowadzi szkolenia z zakresu coachingu w edukacji, prowadzenia trudnych rozmów, godzenia życia prywatnego i osobistego, zarządzania sobą w czasie i wspierania dzieci w radzeniu sobie ze stresem. Obecnie prowadzi szkolenia głównie dla nauczycieli i rodziców. Prywatnie kocha rękodzieło, gotowanie, zwiedzanie świata, kabaret Hrabi, a przede wszystkim obserwowanie dwuletniej córki w zabawie.

Roksana Wojcieszak

trener efektywnej nauki i szybkiego czytania oraz superwizor warsztatów dla dzieci, młodzieży i dorosłych. Opiekun merytoryczny szkoleń dla nauczycieli. Pedagog, socjolog oraz trener umiejętności społecznych z wykształcenia i zamiłowania. Absolwentka pedagogiki opiekuńczo-wychowawczej i społecznej na Uniwersytecie Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy oraz socjologii o specjalności zarządzanie zasobami ludzkimi w Wyższej Szkole Gospodarki. Ukończyła studia podyplomowe Akademia Trenera oraz kurs doskonalący z zakresu pracy metodą Dobrego Startu i Metody Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne. Pracowała na stanowisku koordynatora do spraw profilaktyki alkoholowej i uzależnień w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej. Realizowała zajęcia psychoedukacyjne oraz zajęcia z wyrównywania szans edukacyjnych dzieci i młodzieży z terenów wiejskich. Posiada doświadczenie z zakresu pracy indywidualnej z dzieckiem, jak również prowadzenia warsztatów dla grup. Prowadzi szkolenia dla dzieci, nauczycieli i dyrektorów szkół. Mama. Prywatnie miłośniczka jazdy konnej i aktywnego wypoczynku.

Tomasz Zaremba

trener efektywnej nauki i szybkiego czytania, psycholog, tłumacz języka angielskiego. Absolwent kierunku Psychologia na Uniwersytecie Jagiellońskim ze specjalnością Psychologia Stosowana. Posiada szerokie doświadczenie w pracy doradczej z młodymi i dorosłymi osobami bezrobotnymi (w tym uprawnienia Lidera Klubu Pracy). Współtworzył i współrealizował duże projekty finansowe ze środków unijnych. Entuzjasta podróży. Smakosz odmiennych kultur, języków, kuchni i zwyczajów.

Trener współpracujący - Dawid Bałutowski

Psycholog, trener, profesjonalny mówca, specjalista z zakresu kompetencji miękkich. Absolwent Psychologii Stosowanej na Uniwersytecie Jagiellońskim. Ukończył m.in. Roczny Program Edukacji Psychologicznej w Zakresie Psychoterapii, Psychoedukacji i Rozwoju Osobistego (Instytut Treningu i Edukacji Psychologicznej), Roczny Kurs Psychoedukacji i Psychoprofilaktyki (Stowarzyszenie Psychologów Praktyków), Akademię Treningu Interpersonalnego (Pracownia Psychologiczna).

Zawodowy szlif zdobywał w trakcie 4 lat mentoringu współpracując, przygotowując i prowadząc szkolenia z Elżbietą Sołtys – trenerem, superwizorem, założycielką Szkoły Trenerów Biznesu i Doradztwa Personalnego. Jako aktywny zawodowo trener pracuje od 2004 roku. Zrealizował ponad 3 500 godzin szkoleniowych w głównej mierze realizując autorskie programy dla przedsiębiorców oraz pracowników oświaty. Brał udział w kilkudziesięciu konferencjach oświatowych prowadząc wykłady na terenie całej Polski.

Specjalizuje się w szkoleniach z zakresu komunikacji interpersonalnej, mediacji i rozwiązywania konfliktów, budowania zespołu, kompetencji przywódczych, wystąpień publicznych, asertywności i radzenia sobie ze stresem oraz w treningu interpersonalnym.

Szkoli trenerów. Prowadził zajęcia w ramach Szkoły Trenerów Biznesu i Doradców Personalnych, a obecnie jest członkiem zespołu trenerskiego w projekcie „Od diamentu do brylantu II – zaawansowane szkolenia trenerskie” realizowanego w ramach Projektu Systemowego PARP "Podnoszenie Kompetencji Kadry Szkoleniowej".

Autor książki „Jak oglądać filmy z młodzieżą. Film fabularny w psychoedukacji, terapii, profilaktyce”. Współzałożyciel i były członek Zarządu Polskiego Stowarzyszenia Trenerów Biznesu oraz Stowarzyszenia Edukacji Nieformalnej Meritum.

Trener współpracujący - Anna Burda

Absolwentka Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie. Wieloletni praktyk w świecie mediów, PR i reklamy. Doświadczenia zdobywała na stanowiskach dyrektora zarządzającego, PR managera, new busieness managera, a także zarządzając kompetencjami client service’ów. Jej naturalne środowisko to rynek komercyjny natomiast zna realia podmiotów budżetowych. Zapala innych w myśl "chcesz zapalać innych - sam płoń"! Posiada zdolność naturalnego nawiązywania i podtrzymywania dialogu z człowiekiem. Wyszukuje i skupia się na pozytywach, co przeradza się w swoistą zdolność zarażania optymizmem i motywowania do pozytywnych zmian.

Orędownik relacji jako fundamentu biznesu; twierdzi, że miarą długofalowego sukcesu Firm nie są jednorazowe wzrosty sprzedażowe, a siła relacji. W każdym Kliencie na pierwszym miejscu przede wszystkim dostrzega Człowieka, który jest dla niej parterem relacyjnym, a w drugiej kolejności biznesowym.
Trener współpracujący - Michał Wójcik

Absolwent Akademii Ekonomicznej w Krakowie, Dyrektor Sprzedaży kilku Spółek ogólnopolskich, przedsiębiorca, menedżer, konsultant, audytor, sprzedawca. Założyciel firmy szkoleniowo-doradczej GRUPA SDP, pierwszy franczyzobiorca Sandler Training w Polsce, obecnie prezes ,,Akademii Rozwoju Sprzedaży”. Od 2003r. audytuje, inspiruje do zmian i wdraża strategie sprzedaży w firmach posiadających aktywne działy sprzedaży. Biznesowo zorientowany na rozwój organizacji i poprawę ich efektywności.

Specjalizuje się w audytach Działów Sprzedaży oraz projektach dotyczących rozwoju kompetencji i zagadnieniach związanych z zarządzaniem i sprzedażą. Twórca unikalnej metody badania efektywności Działu Sprzedaży ,,Dimension of sale fifth”. Szkoli i doradza małym, średnim i dużym organizacjom biznesowym. Często nazywany: ,,Doktorem od bóli sprzedaży”.